نهمین مجمع رسانه‌ای خزر

نهمین مجمع رسانه‌ای خزر 27-26 مرداد 1403 (17-16 اوت 2024) در آستاراخان برگزار شد.

اولگا لوبیماوا وزیر فرهنگ روسیه خطاب به شرکت‌کنندگان گفت: همایش رسانه‌ای خزر که در آستاراخان در حال برگزاری‌ است، کمک شایانی به توسعه همکاری‌های بشردوستانه بین کشورهای این حوزه خواهد کرد و افق‌های جدیدی از تعامل فرهنگی را باز خواهد نمود.

وی افزود: این مجمع در طول سالها، خود را به عنوان یک پلتفرم معتبر معرفی کرده که کارشناسان را گرد هم می‌آورد تا در مورد مسائل جاری همکاری در زمینه‌های فرهنگی، رسانه‌ای و نوآوری گفتگو کنند.

موضوع مجمع در سال 2024 «گفتگوی فرهنگ‌ها - مبنای توسعه منطقه خزر» است. لوبیموا خاطرنشان کرد که روابط بین کشورهای حاشیه دریای خزر در زمینه فرهنگ مبتنی بر «پایه محکم احترام متقابل، نگرش دقیق نسبت به حفظ میراث و ارزش‌های معنوی مردم» است.

ایده این مجمع در سال 2014 در اجلاس سران پنج کشور دریای خزر (روسیه، قزاقستان، آذربایجان، ایران، ترکمنستان) متولد و اولین مجمع رسانه‌ای کاسپین در سال 2015 در آستاراخان برگزار شد.

این مجمع توسط دولت منطقه آستاراخان و با حمایت رئیس جمهور فدراسیون روسیه، وزارت توسعه دیجیتال، ارتباطات و رسانه‌های جمعی فدراسیون روسیه، وزارت امور خارجه و وزارت فرهنگی فدراسیون روسیه، سازماندهی شده است.

به عنوان بخشی از آن، شرکت‌کنندگان ابزارها و مکانیسم‌های کاری برای بهبود کیفیت و ترویج گفت‌وگو بین فرهنگ‌ها را به اشتراک گذاشته، در مورد توسعه فناوری‌های دیجیتال در هنر و رسانه، زندگی جدید هنر سنتی و سینما به عنوان یک زبان جهانی ارتباط، نمونه‌هایی از وحدت فرهنگی و تاریخی در فضای اوراسیا بحث می‌کنند.

منبع: https://tass.ru/obschestvo/21621077?utm_source=yxnews&utm_medium=desktop

کد خبر 20719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =